Starptautiski eksperti Rīgas restorānus atzīst par labākajiem Baltijā
foto: Renārs Koris
"Baltic Wine & Drinks Awards" konkursa laureāti.
Tūrisms

Starptautiski eksperti Rīgas restorānus atzīst par labākajiem Baltijā

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

Rīgas restorāni atkārtoti izpelnījušies augstāko atzinību konkursā "Baltic Wine & Drinks Awards".

Kā portālu Jauns.lv informēja rīkotāji, konkursā kopumā tika vērtēts Baltijas valstu 64 vadošo restorānu, vīna bāru, kokteiļbāru, viesnīcu restorānu un specializēto vīna veikalu piedāvājums jeb vīna un dzērienu kartes.

Sestdien apbalvošanas ceremonijā par labākajiem atzīti jeb ar trīs zvaigznēm visvairāk novērtēti tika tieši Rīgas restorāni un bāri. Kopumā Baltijas "Top 20" iekļuvuši deviņi Latvijas, septiņi Igaunijas un četri Lietuvas restorāni un vīna bāri, par labākajiem Latvijā ieceļot tādus rīdzinieku iecienītus restorānus kā "Barents", "Truff Le Pig, Riviera", "Noble Wine", "Max Cekot Kitchen", "Snatch", "B7" un "WhiteHouse".

Vīna veikalnieku kategorijā par labākajiem ar trim zvaigznēm atzīti "Noble Wine" un "Barents Wine Collectors", savukārt, izvērtējot dzērienu piedāvājumu, par labāko kokteiļbāru tika atzīts "Barents", ar trim zvaigznēm novērtējot arī "Whitehouse" kokteiļu un dzērienu piedāvājumu.

Pirmo reizi konkursa publiskā balsojumā tika noskaidroti arī Baltijas "Top 50" vīnziņi - populārākie sava aroda meistari vīnmīļu ieskatā. Konkursa "Top 10" no Latvijas iekļuva Ivars Kalniņš ("Riviera"), Agnese Gintere ("Barents"), Tatjana Iovko ("Wine House"), Ingūna Majore ("Kest"), Jānis Kaļķis ("Elvi") un Dmitrijs Sinkevičs. Tomēr divi labākie bija mūsu kaimiņi - igaunis Aleksejs Pogrebnojs un lietuvietis Edgars Kazokaitis.

Konkursu sadarbībā ar "Liebherr" jau piekto gadu organizē vīna un gardēdības festivāls "Riga Wine & Champagne", piedaloties pasaulē atzītu vīna profesionāļu žūrijai. Rīkotāji cer, ka viņu konkurss radīs ne mazāku gastrotūrisma motivatoru kā "Michelin" ceļvedis.

Kopš dibināšanas 2018. gadā konkursa mērķis ir piesaistīt publikas uzmanību restorāniem un bāriem ar pārdomātu, uz klientiem vērstu vīna piedāvājumu, stimulējot vīna kultūras veidošanos.